این سئوال خیلی از مشتریان میباشد ، عمر مفید لنت چند هزار کیلومتر میباشد ؟
در واقع این سئوال جواب مشخصی ندارد ، امکان دارد یک راننده دائم در مسیرهای پر ترافیک باشد و یک راننده دیگر بیشتر در جاده کیلومتر به صورت نسبی میتواند معیار تعویض لنت باشد در اصل بهترین گزینه همان پیش بینی کارخانه خودرو میباشد هشدار صوتی یا تصویری ، اکثر خودروها همچون بیشتر هیونداها از یک خار کنار لنت استفاده میکنند که وقتی لنت به انتها نزدیک میشود با دیسک درگیر شده و ایجاد صدا میکند ( البته جنس این خارها از دیسک چرخ ضعیفتر میباشد و ایجاد خط روی دیسک نمیکند ) بعضی سنسور دارند که سنسورها انواع مختلفی دارد مانند پژو 405 که خیلی ساده عمل میکند یعنی وقتی لنت نزدیک انتها میرسد لایه پلاستیکی سائیده و اتصال برقرار شده و چراغ اتمام لنت روشن میشود بعضی دیگه پیشرفته تر عمل میکنند مانند خودروهای رده بالا ـ  بنز  بی ام دبلیو   پورشه و ...  که دارای سنسورهای هوشمند میباشد
عمر نسبی لنت بر حسب کیلومتر : لنت های معمولی 30000 کیلومتر  ـ  لنتهای سرامیکی 50000 کیلومتر
لنت ترمز چیست ؟
لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود . قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد . برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است . این توان به صورت انرژی حرارتی  ( که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به  ۳۰۰ الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد ) دفع می‌شود لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تاثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند . و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود. لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و دیسک و کاسه ترمز را خراش ندهد
تاریخچه
در گذشته لنت از ترکیب پنبه نسوز و سیمهای مسی و تارهای روی که به طور گشاد و شل بافته شده‌اند تشکیل می‌شد . این ترکیب پس از مدتی با رزین توام شده ، ترکیبی آمیخته بر هم تشکیل دادند که به صورت نوار آماده می‌شد و چون انعطاف پذیر بود به هر شعاعی که لازم بود بر روی کفشک به صورت چسبی یا به صورت پرچ قرار داده می‌شد . بعد از آن لنتها از آزبست ساخته می‌شد ولی امروزه استفاده از آزبست ممنوع است
مواد تشکیل دهنده لنت فلزی
در ساخت بیشتر لنتهای فلزی تعداد ۱۵ تا ۲۰ نوع مواد گوناگون استفاده می‌شود ، برخی از این مواد مانند گرافیت نرم هستند و بعضی از آنها مانند پودرهای کربنی سخت هستند
مواد سازنده پس از مخلوط شدن بصورت پودر به داخل قالب ریخته شده و افزودنی‌هایی به آن اضافه می‌شود ، و از سمت دیگر کفشکهای را که شستشو و چربی زدایی شده را چسب می‌زنند . در مرحله بعد لنتی را که شکل اولیه بخود گرفته روی کفشک قرار می‌دهند . سپس پرس پخت انجام می‌گیرد ، که در آن لنت تحت فشار ۷۰۰ الی ۸۰۰ بار به کفشک متصل می‌شود
بعد از اتمام قالب گیری و پرس ، سطح لنتها ساب می‌خورد و به ضخامت استاندارد رسانده می‌شود . سپس لنتها وارد کوره با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌شوند در نهایت شماره سریال ویژه کارخانه بر روی آن چاپ یا لیزر حک می‌شود
لنت سرامیکی
فیبرهای تکه تکه شده کولار به عنوان جایگزین برای آزبست در لنت ترمز سرامیکی استفاده می‌شوند طریقه تست لنت سرامیکی از نوع فلزی با آهن ربا میباشد . آهن ربا جذب لنت های تمام سرامیکی نمیشود ، البته بعضی لنتها به صورت نیمه سرامیک میباشد و در عین سرامیکی بودن یه مقدار آهن ربا را جذب مینماید البته رنگشان مشخص میباشد